po godzinach
WarsztatTurboCiekawostkiWynalazkiDojazdPo godzinach
 

Podtytuł

Są tacy pośród nas, którzy przenieśli zainteresowania z dzieciństwa do wieku dorosłego.
Uważa się ich za wieczne dzieci, a ja widzę w nich dorosłych ludzi z pasją - MODELARZE.

Toczenie koła wagonu

lit.dolejne zamówienie na kółka. Tym razem inny kształt bocznych podtoczeń. Wiekszość wymiarów pozostaje bez zmian w tym bieżnie i obrzeża.

lit.podobnie do poprzedniego zlecenia wiercę otwory Ø14mm, roztaczam do wymiaru Ø14,9 i rozwiercam rozwiertakiem stałym Ø15H7. To pasowanie będzie niezbędne do skurczowego osadzenia koła na czopie osi. Kolejną opercją, jest podtoczenie czoła (pocienianie przekroju).

wiercenie i podtaczanie koła wagonu
Toczenie koła wagonu

lit.zbieranie naddatku z bieżni kół i wstępne formowanie obrzeży, to kolejne fazy obróbki, które powoli kształtują przyszłe koła. Wyciągnięcie obrzeża pod kątem 18º, jest dość upierdliwe, ale daję radę...

lit.po wykonaniu wspomnianych operacji zmieniam mocowanie krążków. Osadzam je na dopasowanym i wycentrowanym czopie zakończonym gwintem. W tej pozycji wykonuję wstępne obtoczenie tworzącej walca do Ø101mm.

głowica
Toczenie koła wagonu

lit.wieniec koła staczam od obrzeża, w kierunku zewnętrznym bieżni pod kątem 3º. Suport narzędziowy skręcony na obrotnicy i posuw "sanek" ręczny.

lit.kolejne kółko po obtoczeniu bieżni i wieńca. Jeszcze wygładzę je drobnym płótnem sciernym i gotowe!

głowica
Toczenie koła wagonu

lit.na zakończenie pozostaje wciśnięcie zimnej osi w gorące kółka. Połączenie skurczowe da pewność stabilnego połączenia.

powrot do spisu treści